Handelsbetingelser

Norskaer ApS

Pie Frandsens Gade 5.1,5

Riiskov 8240

CVR: 44882396

Email: info@norskaer.dk

Telefon: +45 60 59 71 10

 

Betaling

Norskaer modtager betaling med VISA, Mastercard, MobilePay, Apple Pay og Google Pay. Betalingen trækkes først fra din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i danske kroner (DKK) og inkluderer moms.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 


Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

 

Levering

Har du lagt en ordre inden kl 14:00, så sender vi pakken samme dag. På den måde har du varen dagen efter. Ordrer modtaget efter kl. 14:00 sendes den følgende hverdag. Vi leverer til hele Danmark. Varer leveres til den adresse, der er angivet ved bestillingen. Vi leverer ikke til udlandet, Færøerne eller Grønland. Dine varer sendes med Post Nord eller GLS.

Levering til pakkeshop: 50 DKK

Levering til privatadresse: 70 DK

Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, flyttes pakken til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt venligst kundeservice hos fragtfirmaet. Der leveres varer alle ugens hverdage, og din vare vil blive leveret 1-2 hverdage efter bestillingen. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår, som vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

 

Uafhentede pakker

Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 100 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 100 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@norskaer.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Norskaer ApS betaler omkostningen for returlabel for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Gå til vores punkt "Returnering" for at tilgå vores Returportal, eller klik her for at komme direkte til "Norskaer Returportal", her kan du bestille din gratis returlabel, og returseddel. Vedr. bestilling af returlabel og returseddel, så vil du også modtage disse dokumenter på den anvendte mail, som du oplyser i forbindelse med din returnering.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

 

Varen sendes til:

Navn: Logipack ApS.
Att.: Norskaer ApS
Adresse: Dueoddevej 10
Postnummer: 7400 Herning

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har
reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Navn: Logipack ApS.
Att.: Norskaer ApS
Adresse: Dueoddevej 10
Postnummer: 7400 Herning

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@norskaer.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse
  • Oplysning om, hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Norskaer. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Til:

Navn: Logipack ApS.
Att.: Norskaer ApS
Adresse: Dueoddevej 10
Postnummer: 7400 Herning
E-mail: info@norskaer.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15-02-2025